Viitorul Dacia Logan este în prezent un proiect strict secret şi
singurul lucru care se cunoaşte în prezent este numele de cod, X52.
Ziarul Financiar a
discutat însă cu principalii furnizori pentru a afla detalii noi
despre urmaşul lui X90. Astfel, aflăm că majoritatea furnizorilor
negociază deja cu Renault contractele pentru furnizarea de
componente pentru viitorul model, proiectarea componentelor fiind
deja finalizată.
Din păcate nu
aflăm prea multe detalii concrete. Conform lui Cătălin Tischer,
director general Mahle, furnizor al filtrelor de aer,
motorizările rămân aceleaşi, cu cilindree
neschimbate, dar au devenit mai performante având un
consum mai mic şi de asemenea emisii de dioxid de carbon
reduse.
O ipoteză
interesantă este emisă de reprezentanţii Elba Timişoara, furnizorul
blocurilor optice, care spun că există posibilitatea
inserării tehnologiei LED în farurile viitorului Logan.
Declaraţia este însă uşor înşelătoare, pentru că este greu de
crezut că Renault va implementa blocuri optice întâi pe Logan,
atâta timp cât majoritatea modelelor Renault nu au aşa
ceva.
Viitoarea
generaţie Dacia Logan ar trebui să iasă pe piaţă în 2012, dar se
pare că nu va fi singurul automobil low-cost lansat în acel an
Citroen şi Peugeot pregătind şi ei un automobil accesibil.
Citiţi în continuare pe ZF.ro care sunt ameninţările viitorului
Dacia Logan.